torsdag 10 januari 2013

TADAA!!! Min första utmaning (nåja normala utmaning efter skilsmässan från exet....)



NU har jag bestämt mig!  Jag har startat en alldeles egen utmaning!
Jag ska scrappa ett helt semesteralbum från förra sommarens semester med mina 2 minsta barn och vår resa genom Sverige med bil. Med tanke på att jag är skorpion!!!!!  så blir det här en utmaning som heter duga, då jag har vissa problem med själva slutförandet av projekt då jag tenderar att "stupa på mållinjen".... 
Men nu har jag bestämt mig och påbörjar denna (smärtsamma?!) resa mot ett färdigställt och fint minnesalbum över vår helt magiska semester med såååå mycket skratt och så himla goá glada barn som var med på ALLA galna upptåg som "tokmamma" hittade på....
Så nu ska jag inte bara genomföra detta maratonscrap utan jag hade dessutom tänkt dokumentera hela eländet.....   om inte annat, så i avskräckande syfte för ev andra "albumscrappare"...    :-)
Jag har redan stött på dom första hindren i projektet. När jag sitter och skriver ut bilderna (dom är MÅÅÅÅÅNGA!!!) fastnar jag vid nästan varenda sabla bild och drömmer mig tillbaka. Jag kommer ihåg vad barnen sa, tokigheter som felkörningen då HögaKusten-bron var avstängd p g a renovering och vi irrade omkring i natten i timmar i inlandet och hamnade till slut på en nattöppen hamburgerrestaurang och åt "den godaste hamburgaren i världen" enligt barnen....   eller ösregnet när vi körde från Umeå och gudmor och gudfar, när vindrutetorkarna bestämde sig för att bokstavligt talat HOPPA AV DENNA RESAN!!!!  och för att inte tala om Grönanbesöket.  Vi åkte till Gröna Lund för en lekdag med "lilla" morfar...   Det var bara en liten detalj, det var den varmaste dagen i svensk historia!!!!   Halva semesterkassan gick åt till glass och dryck! Och köerna till alla åkattraktioner INOMHUS var flera mil långa, var ju enda chansen till skugga ju..   Och morfar däckade efter mindre än en timme så honom fick vi skicka hem. På väg från Grönan smet vi in på Wasa-museét, där var det svalt och skönt.......   jaja, minnena är många, gäller bara att katalogisera dom och sätta dom på pränt nu...  DU är välkommen att följa med på vår underbara sommarsemester 2011
Här är de 2 första sidorna jag scrappat (dock ej i reseordning.....)

första stoppet i Piteå hos "låtsasmormor" Irené. Det är oliiiiidligt varmt och svetten rinner...


Vi har SEMESTER!  Det innebär att vi stannar överallt barnen vill, vi har ingen tid att passa. Här är Tom vid osthyvlarna i Ånäset. Världens största osthyvlar. Dom är 7 m höga och väger 1 ton. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar