torsdag 10 januari 2013

Mentalsjukhuset nästa........

Alltså, nå´t är ju minst sagt fel här.....
Jag plockar fram allt jag har i scrapväg och fyller ett helt allrum med det. Ett jättebord som lätt rymmer 10 personer, alla stolarna, diskbänken ute i köket och även bardisken i vardagsrummet (bra förresten att den kommer till användning nå´n gång....) allt detta fylls med scrapprylar och sen sitter man där med ett enda stort vacuum i skallen...  (jaja större än vanligt då...)  Idétorkan slår till lika säkert som John Polmans väderförutsägelser missvisar.......   Måndagens väderutsikter: Strålande sol med kvittrande fågelsång!   Verkligheten ser dock mer ut som: Åska, Hagel och Drivis!!!!
I fredags städade jag bort allt och städade hela huset. Det gnistrar i köket och badrummet doftat så rent och fräscht. All tvätt är ren och invikt i garderoberna. Denna helg har varit vikt för enbart barnen. Vi har varit ute i naturen och grillat, lekt och haft lite äventyr. Vi har lagat supergod mat och efterrätter, spelat spel (både tv-spel och tärningsspel) MEN mitt i alla glada skratt och härliga stunder sitter jag och tänker "men det här skulle bli en otroligt rolig scrapsida" eller  "åååååh, det musselskalet tar jag hem och gör en scrapsida om"......    HALLÅ!!!!!!!
På kvällarna kan jag inte somna trots att ögonlocken hålls uppe med tandpetare och superlim....
Tankarna vandrar till olika LO inspirationer. Har en STOOOOOR trave scrapmagasin i sängbordet som jag bläddrar i varje kväll.....  
Har svåååår scrapabstinens, undrar om det finns nå´n ASBG?   (AnonymaScrapBeroendesGrupp) och var ansöker man om medlemsskap?
Måste på fullt allvar undra hur det kommer sig att man kan få nå´t vilt i blicken av bara doften av lim (VATTENLÖSLIGT!!!!) papper och klistermärken....    Jag känner mig bokstavligt talat som korna på första vårsläppet, när jag ser en PANDURO-skylt och tillhörande skyltfönster. Då är det "undan med dig kärringjävel, försvinn ungar och förbannade bilelände som måste köra på vägen jag MÅSTE korsa för att komma över till affären"!!!!
En liten undran bara, går det att få bygglov för ett extra scraprum?!     och framförallt, brukar bankerna vara villiga att öka på redan ansträngda huslån för denna livsviktiga sak.......
FAN vad det kliar i fingrarna......    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar