torsdag 10 januari 2013

Det känns som om det här kommer att bli ett evighetsprojekt!

MEN nu är jag uppe i 14 gjorda LO´s av 40! Inte illa, och ändå vet jag att det kommer att bli en hel del platser och events som inte kommer rymmas i albumet MEN det har jag redan tänkt på och då tar jag till min lilla nödlösning! Jag kommer att scrappa insidan av pärmen längst bak och göra en stor ficka med lösa bilder i......   Man får inte vara dum, då blir man snart vuxen!     :-)
 "Vår" tunnelbanestation: Midsommarkransen
Vi bodde på ett litet familjehotell ute i Midsommarkransen, och det tycker jag också är en viktig minnesbit av resan. Barnen tyckte det var roligt att se och upptäcka alla tunnelbanestationers olika dekorationer, precis som jag gjorde när jag var liten. Att få återupptäcka något med barnaögon kan vara väldigt upplyftande för en "gammal dammig mamma"!
Jag ville återskapa den mörka, kalla, fuktiga och "fuktigjord-lukt" känslan som finns nere under marken, så jag valde samma papper som jag hade till Grönanbesöket. Jag formligen älskar dessa papper ur DCWV´s "The Immortal Love" stack.  :-)
Och så tyckte jag det var roligt att ta med tunnelbanestationskartan i bakgrunden, där barnen sen kan känna igen alla de platser vi åkte runt till. Det var rätt fantastiskt att se hur snabbt dom fick koll på stationerna och visste var vi skulle stiga av eller vart vi skulle. 

Jag gjorde en liten ficka nere i hörnet där jag fäste kvittot för våra Stockholmskort samt stoppade i själva korten. Barnen tyckte det var häftigt att ha egna kort som man fick åka hur mycket som helst med och ville absolut dra dom själva i varje spärr. Jag som "ekonomiskt ansvarig" för resan var mest kallsvettig hela tiden för att någon av dom skulle tappa bort sitt kort.......  

 Kvällsmys i Kungsträdgården!
Efter Grönanbesöket och mat ( på omåttligt populära Pizza Hut) strosade vi ner till Kungsträdgården, som är ett av mina favoritställen när jag är i Stockholm. Där köpte barnen varsin Lei av en torgförsäljare, därav de färggranna blommorna nere i högra hörnet. Och visst kan man ha blommor och starka färger även på grabbiga LO´s! Det är ju referens till något, i det här fallet till Tom´s färgsprakande Lei. Barnen blev förtjusta i att se att "alla andra" badade i fontänen, och gick också dit och plaskade i kvällssolen. Den här sidan ville jag hålla ljus och avslappnat harmonisk för det var precis så magiskt det var att spendera kvällen i Kungsträdgården. 
Varje gång jag åker "hem" till Stockholm går jag alltid direkt till hötorgets marknad och köper en påse biggaråer och knallar iväg till Kungsan för att sitta och njuta!  Det har jag gjort i hela mitt liv. 
Här gjorde jag bara en enkel öppninsbar flik för att få med kvittot på glassen vi köpte i Kungsträdgården denna ljuvliga kväll, samt lämnat plats för anteckningarna som jag ska ta tag i senare.........  

3 kommentarer:

  1. vad kul att du lämnade ett spår hos mig, så att jag kan komma och hälsa på... fortsätt pyssla när du orkar... jag tror nämligen att pyssel är lika med balsam för själen... o se nu till att få användning för alla scraförvaringssaker, så att de inte blir ledsna för att de dammar igen i något hörn :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. hahahaha NO CHANCE!!!!


    Här får dom kärlek och blir klappade på hela tiden! :-)

    SvaraRadera